どう勉強したらいいっていうのだ、イギリス修士、開始2週目の悩み

って、まだ2週目やないかーい

って話でもあるが、
記録として残しておく。

この記事の最後に
2週目の課題を載せておくが、
自分の力量では
処理しきれない量の課題が出ている。

英語の読み物、A4・140pほど。
レクチャー動画、140分ほど。

その他、授業のディスカッションに備えて
意見を考えておく。

全然、終わらん。

文献、全てDeepL で日本語に翻訳して、
それで読んでギリ読み終えられるかどうか。

英語で読むなんてことをしたら、
1ページ読むのに30分はかかる。

色々調整しながらやっているけれど。

イギリスの大学院にきてるのに、
DeepL翻訳した日本語で文献を読んでるってなに?
でも、それやらんと終わらんし?
いや、じゃぁ、英語で読みます?
でも、そんなんじゃ終わらんし?
終わらんどころか
授業に出ても内容が全くわかってないレベルしか、
進められないし?
DeepL日本語で読んだ後に、
英語を確認するったって、
DeepL日本語読むので精一杯だし?

少しずつ、さぐらないと。。。

Education, Policy and the City

Pre-seminar task

What three main policies would you introduce to make the city a better place in which to live and work?

• Why these three policies?

• What is the problem that your policy is going to address - what would you like to change?

Discussing policy continuities over time

• Can you identify any policies from the 19th century that are still in play?

• How are the currently framed?

• What is the story line?

Essential Reading

1) Capter 1 of : Ball, S.J. (2021) The Education Debate. (50p)

2) Chapter 1 of Part 1: Pratt-Adams, S.Maguire, M. and Burn, L. (2010) Changing Urban Education (44p)

Recorded Lecture

53分

Social Justice and Education Policy

Pre-seminar task

List practical examples of Young's five faces of oppression that apply to educational policy or practice

Core Reading

1) Power, S (2012) From redistribution to recognition to representation: Social injustice and the changin politics of education, Globalisation, Societies and Education, 10(4) 473-492 (19p)

2) Wang, F (2016) From Redistribution to Recognition: How school Principals Perceive Social Justice Leadership and Policy in Schools, 15(3), 323-342 (19p)

Recorded Lecture

86分